- Karo lakūnai nešiojo šilkines skareles.
Kai aviacija tik tik pradėjo vystytis, lakūnai, tarnavę savo šalies gerovei, nešiojo šilkines skareles. Tačiau tai buvo ne duoklė romantiškai profesijai, o būtinybė. Esmė tame, kad uniformos apykaklės buvo tokios kietos, o galvos pasukimai tokie intensyvūs ir dažni, kad vargšai vyrai nusitrindavo kaklus iki kraujo. Šilkinės skarelės gelbėdavo odą nuo trinties.
- Vėsuma lėktuvo salone išsaugoma dėl mūsų gerovės.
Atsimenate, kad skrydžio metu mums neretai norisi susisupti į pledą? Arba mes gailimės, kad nepasiėmėme šiltesnio megztinio, nors už lango – vasara? Lėktuvo salone stengiamasi palaikyti vėsią temperatūrą keleivių gerovei, o ne todėl, kad aviakompanijos vadovybė taupo šildymui.
- Pilotams negalima nešioti barzdos.
Mes įsitikinę, kad jūs nematėte nei vieno barzdoto piloto. Vešli veido augmenija yra uždrausta. Viskas todėl, kad ekstrinės situacijos atveju deguonies kaukė gali neglaudžiai priglusti prie piloto veido, kurio pareiga yra padaryti visa kas įmanoma, kad išsaugotų žmonių gyvybę ir sveikatą.
4. Personalas taip pat kenčia dėl reiso užlaikymo.
Nesiimkite kaltinti lėktuvo palydovo, kad jūsų skrydį užlaikė. Aptarnaujantis personalas taip pat kenčia nepatogumus, o laikas, praleistas laukiant skrydžio, apmokamas tik dalinai.
5. Pilotai gali pasitraukti nuo lėktuvo valdymo skydo.
Ir jie net gali eiti į tualetą. Bet tokiu atveju į jo vietą sėdasi skrydžio palydovas, kuris stebi antrojo piloto būklę. Tai daroma todėl, kad kažkas galėtų pakviesti į pagalbą, jei pilotui staiga pasidarytų bloga.
- Paprastas žmogus „iš gatvės“negalės nutupdyti lėktuvo.
Ką mums beparodytų Holivudo filmai, nemokantis žmogus negalės nutupdyti lėktuvo. Tai visas mokslas, kurio mokomasi metų metus.
Šiek tiek įdomios statistikos.
- Kasmet aviakompanijų paslaugomis naudojasi 5 milijardai žmonių.
- Kas 2 sekundes kažkur pasaulyje pakyla ir nusileidžia orlaivis.
- Kasdien skraido apie 3 milijonus žmonių visame pasaulyje.
Tačiau tik 5% pasaulio gyventojų kada nors skraidė lėktuvu!