Verslininko, sugalvojusio visus šiuolaikinio šopingo marketinginius triukus, istorija

600
Patinka? Duok Like!

Amerkiečių kilmės britų verslininkas Haris Selfridžas – tikras marketingo genijus. Būtent jis sugalvojo daugybę parduotuvinių gudrybių, kurios ir iki šio padeda pardavėjams vilioti pirkėjus.

Haris gimė amerikiečių verslininko šeimoje. Jo tėvas Džeksono mieste, Mičigano valstijoje, turėjo savo parduotuvę. Pats būsimasis biznesmenas ketvirtį amžiaus darbavosi dideliame parduotuvių „Marshall Field & Comapny“ tinkle. Čia Selfridžas nuėjo kelią nuo paprasto darbuotojo iki jaunesniojo kompaniono.

Būtent Hariui priklauso kalėdinių nuolaidų idėja su lozungu „iki kalėdų liko vos_ dienų“. Taipogi frazė „klientas visada teisus“ priskiriama jam.

XX a. pradžioje, jau būdamas pasiturintis žmogus, Haris patraukė kelionėn į Miglotąjį Albioną. Čia jam taip nepatiko aptarnavimas, kad jis nusprendė viską ištaisyti ir išmokyti keistuolius britus prekybos. 1909 m amerikietis atidarė pirmąją savo universalinę parduotuvę Londone, pavadintą Selfridges.

Štai ką pasiūlė Selfridžas:

  • universalinėje Selfridžui visada norėjosi pasilikti kaip galima ilgiau. Čia buvo kavinė, lopšelis, „damų kambariai“, pašto skyrius ir net telefono ryšys;
  • jis padarė savo parduotuvę iš tiesų daugiafunkcine. Selfridges buvo valiutų keitimo punktas, grožio salonas ir net medicinos punktas;
  • universalinė parduotuvė atvėrė savo duris visiems visuomenės sluoksniams. Grubiai elgtis ar išvyti žmones, kurie atėjo „tik pažiūrėti“ buvo griežtai draudžiama. Visus lankytojus pasitiko su šypsena. Damos galėjo ramiai lankytis parduotuvėje be vyrų palydos;
  • Selfridžas sugalvojo dideles nuolaidas. Prekės universalinėje galėjo atpigti 50%. Tai atnešė verslininkui daugiau nei 3 milijonus svarų pelno;
  • parduotuvėje visada maloniai kvepėjo. Selfridges savininkas liepė visame pastate išstatyti vazas su gėlėmis ir purkšti kvepalus. Šie aromatai viliojo pirkėjus ne mažiau, nei didžiulės nuolaidos;
  • būtent Haris pirmas sugalvojo vakarais apšviesti vitrinas;
  • prekes Selfridges pakavo į firmines pakuotes;
  • amerikietis ėmė reklamuoti savo universalinę parduotuvę per laikraščius ir radiją. Kvietimai aplankyti Selfridges taip pat kabėjo transporte.

Be to, Haris rūpinosi ir savo personalu. Taip kompanijos sąskaita parduotuvės darbuotojai maitinosi, lankė kirpėją, ilsėjosi slidžių kurorte ir net rengė vakarėlius. Selfridžas nebaudė pavaldinių už plano neįvykdymą. Jis net nebaudė už dulkiną prekystalį. Jis tiesiog išvedžiodavo dulkėse savo inicialus. Prekystalis per akimirką tapdavo švarus.

Mums visos šios gudrybės atrodo kasdieniškos. Bet XX a. pradžioje visos šios amerikiečių verslininko įvestos naujovės tapo revoliucinėmis. Haris Selfridžas apvertė suvokimą apie aptarnavimą ir atsuko jį veidu į pirkėją.

Tarp kitko, kovo 15 visame pasaulyje žymima vartotojo teisių gynimo diena. Būtent tą dieną buvo atidaryta Selfridges.

Visas svetainės turinys priklauso autoriams. Visos teisės apsaugotos. Mūsų tinklalapyje talpinami tik pramoginio pobūdžio straipsniai, surinkti iš visos planetos. Tinklalapio redakcija neatsako už duomenų tikslumą ir aktualumą. Kai kuriuose straipsniuose gali būti netikslių rekomendacijų ir patarimų, galinčių suklaidinti, todėl būtinai pasikonsultuokite su to profilio specialistu, prieš išbandydami.
Patinka? Duok Like!

Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/sketislt/data/www/sketis.lt/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353