Vaikai turi būti basi mažiausiai pirmus 9 savo gyvenimo mėnesius ir štai kodėl

1052
Patinka? Duok Like!

Žmonija vaikščiojo basomis milijonus metų ir tik kelis pastaruosius amžius ėmė dėvėti avalynę.

Pasak mokslininkų tyrimų, vaikštant basomis pėda formuojasi kitaip. Avalynėje dėl spaudimo ji siauresnė ir keltis mažesnė.

Rezultate padidėja apkrova pėdai ir pėdos kelčiai – ir atvirkščiai, pas tuos, kurie daug vaikšto basomis, koja platesnė ir spaudimas labiau pasiskirsto į išorinę pėdos dalį ir pirštus.

Žinoma, kad pėdos – didžiulio kiekio biologiškai aktyvių taškų susikaupimo sritis.

Reguliarus šių plotų stimuliavimas gerina vidaus organų darbą, įtakoja imuniteto padidėjimą ir yra puiki plokščiapėdystės profilaktika.

Kuo anksčiau mažylis ims bėgioti basas, tuo geriau.

Aktyvus pėdos formavimasis prasideda nuo pirmų vaiko žingsnių ir baigiasi jam pradėjus eiti į 1 klasę. Svarbu nepraleisti momento: po 7 metų gali būti vėlu!

Kad nugalėtumėte fizinę plokščiapėdystę, kuri laikoma norma visiems ikimokyklinukams, pėdą reikia reguliariai „apkrauti“ vaikščiojimu nelygiu paviršiumi.

Jis privers dirbti raumenis, sustiprins pėdos sandarą ir atliks svarbiausią vaidmenį teisingam jos formavimuisi.

Pasivaikščiojimai basomis draudžiami, kai yra ūmūs susirgimai (pvz ŪVRS), odos susirgimai (atopinis dermatitas, grybeliniai pažeidimai), chroniški inkstų susirgimai, o taip pat žaizdos ir nubrozdinimai ant kojų odos.

Kur galima vaikščioti basomis:

  • pliaže – smėlis puikiai atpalaiduoja ir masažuoja , tai gamtinis šveitiklis kojoms;
  • pievoje – stimuliuoja nervų galūnes;
  • ant ežero kranto, smėlio dėžėje.

Vaikams nerekomenduojama vaikščioti paviršiais su smarkiais temperatūrų pokyčiais (karštas smėlis ar asfaltas, sniegas, ledas) ir ženkliais taktiliniais dirgikliais (aštrūs kampai, spygliuočių spygliai ar kankorėžiai ir pan.).

Svarbios rekomendacijos:

  • Vasarą išvažiuokite į gamtą ir nuaukite vaiką. Tegu jis bėgioja žvyru, žole, smėliu, nelygiais miško takeliais.
  • Žiemą naudokite ortopedinius kilimėlius. Jie imituoja kietos ir minkštos žolės, kankorėžių, akmenų paviršius.
  • Jei yra vietos ir lėšų, nupirkite nedidelį batutą. Kai vaikas šokinėja, raumenys įsitempia ir pėdos kreivė, kaip tai ir turi būti, didėja.
  • Nedrauskite vaikui vaikščioti basomis ant sofos ar lovos.
  • Namie neskubėkite sveikam vaikui apauti sandalų. Specialistų duomenimis, vaikščiojimas lygiomis grindimis vis tiek geriau atsiliepia pėdos vystymuisi, nei vaikščiojimas su avalyne.

Jūs patys mėgstate vaikščioti basomis?

Visas svetainės turinys priklauso autoriams. Visos teisės apsaugotos. Mūsų tinklalapyje talpinami tik pramoginio pobūdžio straipsniai, surinkti iš visos planetos. Tinklalapio redakcija neatsako už duomenų tikslumą ir aktualumą. Kai kuriuose straipsniuose gali būti netikslių rekomendacijų ir patarimų, galinčių suklaidinti, todėl būtinai pasikonsultuokite su to profilio specialistu, prieš išbandydami.
Patinka? Duok Like!

Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/sketislt/data/www/sketis.lt/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353